EN SAK TIL BESVÆR FOR NOEN OG ENHVER...

Etter min far døde, ble det raskt oppdaget at noen tømte min tantes konto for midler straks det kom noe inn. Man oppdaget at det var laget en tvilsom og etter sigende lovstridig fullmakt for dette som straks ble avsluttet av banken i det de ble gjort oppmerksom på forholdet. Min tante var ikke særlig imponert over underslaget, som da ble kr 20 000 stort og heller ikke når man senere kunne avdekke at det handlet om ca 5 millioner kr. I kontanter.

Man fant det riktig å opprette vergemål for min tante, fordi dette skulle medføre en objektiv håndtering av saken. Det var en hastesak, fordi man innså at siste mulighet for å gjenvinne det underslåtte, var i mot min fars dødsbo. Altså der jeg selv hadde et arvelodd. Fylkesmannen hadde på det tidspunktet en lang saksbehandlingstid for opprettelse av vergemål. Det var utpekt en bestemt godkjent verge til formålet hvilke var advokat og hadde de rette kvalifikasjonene for faglig håndtering av oppdraget. Og denne ble oppnevnt innenfor det som heter en endelig frist for krav mot min fars dødsbo.


EN SAKSBEHANDLER TRER UT AV MØRKE…

Fra og med en bestemt person kom inn i saken fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus sin vergemålsavdeling, har saken tatt en lite verdig vending og først tegn på dette kom når det ble på det klare at den oppnevnte vergen faktisk gjorde seg utilgjengelig når oppnevnelsen så skjedde.

Til tross for at man sendte SMS eller at andre aktører i saken, forsøke å ringe, var den nå oppnevnte vergen søkk borte. Mannen forsvant altså vel vitende om både at han nå var oppnevnt, hvilke ble formidlet via en sms og vel vitende om at det var kun et fåtall dager mellom oppnevnelsen og selve fristen til det som var utgangspunktet for oppnevnelsen, nemlig at underslaget skulle behandles av en objektiv kompetent person.


EN VERGE TRER UT FRA MØRKE

Forståelig nok ble man meget lite imponert over vergen som så åpenbart drev et svært amatørmessig skuespill, hvorpå man latet som om det skulle være et søksmål, men at dette ikke lenger nå handlet om saken, men hvorvidt man skal kunne ha et søksmål mot et dødsbo etter den endelige fristen for dette er gått ut.

Advokat-vergen forskjøv og kompliserte til hele saken til å bli en farse, gjennom sitt forsvinningsnummer, hvilke er nøstet opp i ettertid med ikke særlig ærefullt resultat. Den nye saksbehandleren fra vergemålsavdeling var kjapp med å godta ønsket om en ny verge, men overraskelsen kom i at det var nå ham som bestemte hvilke verge det var og ikke den under vergemål, som selv hadde bedt om dette, grunnet en kompleks situasjon. Og det er nå vondt blir verre…

EN DOMMER TRER UT FRA MØRKE…

I forbindelse med skifte etter min far, der jeg ba om offentlig skifte, grunnet diverse uregelmessigheter og påfallende opptreden av de involverte, skulle jeg komme over “the missing link” i saken. Det som helt naturlig knytter advokatvergens forsvinningsnummer, neste advokatvergens faktiske oppdrag. Nemlig å skjule det man fant ut i forbindelse med bobehandlingen og papirer etterlatt etter min andre og avdøde tante på farssiden.

Hun døde i 2005 uten nåla i veggen. Dette er jeg 100% sikker på og det stemmer med innlevert skifteattest signert av hennes bror/ min far. Men det rare er at 5 år etter dukker det opp eiendommer I hennes navn, nye arvinger og nye testamenter. Det ville forsåvidt vært greit dersom ikke disse testamentene hadde falske signaturer begge to. Altså to av to nye dokumenter er totalt åpenbart dokumentforfalskning. Og enda verre har dette skjedd med assistanse fra en dommer i Oslo Byfogdembede der har svært sannsynlige private bånd til den der har stått bak hele forfalskning- prosessen av dokumenter rundt min avdøde tante, men også i praksis gjennomført alt av underslag mot min nålevende tante.

Det skulle senere vise seg at denne dommeren var tidligere underdirektør over en lengre periode I Justisdepartementet og besitter endel antatt prestisjefylte verv i statlig regi. Man kan altså anta at det passer dårlig at slike har involvert seg i simpel dokumentforfalskning. Men samtidig må man se på sakens faktum og dette er 5 millioner i kontanter flytende rundt her et sted og man skal ikke se bort i fra at deler av dette er anvendt i forbindelse med å få prosessene på gli.


OPPSUMMERING


Slik man kan oppsummere de punktene vi har vært igjennom, så er det tidslinjen som blir forklarende for hendelsene. Nemlig da dette med at man først oppdager underslagene, og at en etterforskning av saken vil kanskje naturlig medføre at man da kommer på sporet av de to totalt falske dokumenter som fordeler eiendommer for millioner, og hvorpå da en dommer ved Oslo Byfogdembede ville komme veldig skeivt ut. Kanskje i blitzlyset, og i en prosess som ikke lot seg stoppe.

Derfor antas det at den nye saksbehandleren hos Fylkesmannen kom inn. En mann som tidligere er anmeldt for grove brudd på straffeloven lenge før denne saken, hvilke han har til felles med den andre advokatvergens, hvilke han satte inn, slik at de hadde tett kontroll med saken. Begge anmeldt hver for seg I forskjellige saker. Jeg vil påstå at det er ikke normalt å være anmeldt for kjeltringstreker. Men Fylkesmannen er av en helt annen oppfatning.


VERGEMÅLSBRANSJEN

Vergemålsbransjen forvalter over 20 milliarder i Norge. Man skal være bra naiv om man tror at disse folka under vergemål i Norge om ikke hele tiden, men svært ofte, nærmest rangeres utfra potensiale I forhold til hvor mye man kan tilrane seg i prosessen. Altså hvor mye vergen kan berike seg på den under vergemål.

Det kan ikke sies annet en at det også i Norge stjeles over en lav sko av de hjelpeløse i antallet 70 000 stk i Norge. Den perfekte kombinasjonen er jo når man har en eller flere insidere i systemet. Ofre vil være komplett sjangseløse mot en kameraderibasert konstellasjon eller simpelt.

Viss man tar den aller siste saken, “Gausdal saken”, hvorpå vergen hadde I følge sønnen til ofret, fraranet damen 400 000 på svært kort tid, hvorpå helt elleville forklaringer som “husvask” til 150 000 osv forklarte hvor pengene var blitt av og at tross alle bevis, tross all presseomtalen I den saken, ble vergen “frikjent” I saken. Det bør fortelle en at det er noe fryktelig galt I dagens Norge og at systemet er sånn innsalvet i kameraderi at det med rette kan kalles organisert kriminalitet.

Et estimat gjort av den I alle fall jeg mener har kikket mest på dette fenomenet med underslag og vergemål, anslo at det mest sannsynlig stjeles mellom 200 til 400 millioner fra de under vergemål pr år. Mørketallene er helt enorme, fordi Fylkesmannen og staten gjør alt de kan for å skjule denne svært lukrative butikken som man kan anta mere en bare en tjenestemann er beneficier av.

EN BOBESTYRER GJØR OPP BO MED FALSKE DOKUMENTER

I forbindelse booppgjøret ble det som sagt bedt om offentlig skifte. Man hadde da funnet ut om de falske signaturene på begge dokumentene som var lagt inn I en annens oppgjorte dødsbo 5 år etter vedkommende døde. Disse dokumentene ble da dratt frem og var “verifiserte” av Oslo Byfogdembede. De var stemplet inn der og dermed offentlige dokumenter, fremfor bare noe man dro frem fra en skuff. Det hele var således ganske snedig.

Til tross for at ansvarlig dommer og bobestyrer med selvsyn kunne se at det var et avvik i signaturene som selv barn kunne se, da skjønnskrift versus løkkeskrift, ble dokumentene lagt til grunne uten å mukke. Også et annet dokument, et totalt latterlig et kalt et “fellestestamente”, ble også lagt til grunne til tross for at vitnene et av vitnene pr telefon ikke kjente til dokumentet I det hele tatt og jeg kunne påvise hvor signaturen var kopiert fra.

Dette var i Asker og Bærum Tingrett. Dommeren er helt sånn tilfeldig og klart uten betydning i saken, Facebook venn med saksbehandleren hos Fylkesmannen, fra øyeblikk trådte inn i saken at alt lureriet startet. Disse er altså private venner.

Man har lenge sett for seg at det er noen som vil ta til vett I saken og gjøre om på dette eller faktisk behandle det som den krim saken det er, men åpenbart må det noe mere til en bare normal respekt for loven til i denne saken. Den forlot man på et forholdsvis tidlig stadie og det blir bare verre og verre.

OPPSUMMERING


Nå venter man bare på at vergen skal tre fullt inn og starte nedraningen av min tante, hvorpå hans egentlige oppgave var å forfølge de som har nedranet henne fra før. For en ironi. Du er nedranet, går til staten og så viser det seg at en maktperson i staten helst ser at denne saken ikke kommer og vips blir staten pådriver og med makt, ødelegger alderdommen, familielivet og faktisk enda grovere, bruker medisinering til å ødelegge helsen.

Det som skulle blitt en hyggelig alderdom for en dame der var tilgodesett med en raus enkepensjon fra hennes avdøde ektemann, skulle faktisk få oppleve et svik fra staten som om hun hadde gjort noe galt.

Som observatør i dette vil jeg ytre stor bekymring for eventuelle andre som er under den samme vergen. Observasjonen og det som er dokumenter er tilstrekkelig til å skape stor uro hos allerede prøvede folk under vergemål.

Så vi går ikke inn i detalj på disse på nåværende tidspunkt, men viss jeg sier at dette har vært som å observerer en ferd inn i ondskap jeg knapt trodde fantes, vil det være en dekkende beskrivelse.

Alle forstår “splitt og hersk”. Også en verge. Derfor er det rimelig fritt frem om du klare å konstruere en familiekonflikt. I denne saken er det som skulle vært og er en særs veldokumentert arvesvindel og særs veldokumentert underslag, gjort om til en “familiekonflikt”. Dermed har vergen fritt frem til å manipulere og holde på nøyaktig som han vil. “Familiekonflikt” er splitt og hersk for en verge og det mest anvendelig trikset for å ta full kontroll.

Og det som har skjedd er jo at man avslørte de falske dokumentene uansett, og dermed er selve dekkopperasjonens bakgrunn også avslørt. Rent detektivarbeide førte frem til at man nå vet nøyaktig hvorfor de statlige jukser og bedrar.

Dermed oppstod en situasjon hvor man plutselig satt i en klemme. Man hadde jo, fra Fylkesmannen, via skitten spill allerede forsøkt å sabotere selve søksmålet, og så ble det de skulle skjule oppdaget uansett. Da starter man nye og enda mere tvilsomme inngrep for å desperat holde kontrollen, hvilke til syvende og sist har blitt en svært ubehagelig situasjon og som vil når historien kommer frem totalt sett med alle sine dokumenter og dokumentasjon, bli en ripe i lakken for Fylkesmannen med flere.

Tenk deg at I bydel Alna ble det avdekket urovekkende virksomhet fra en ansatt.

Ville bydel Alna da være habile I behandlingen av den saken? Eller saker relatert til de involverte parter? Neppe.

 

Oslo Byfogdembede, derimot, ja de påkaller seg å at deres dommere er av en så spesiell karakter, at de kan skille, nær sagt uansett hvor åpenbart det er at de er inhabile i en sak. Det samme gjelder Fylkesmannen. Dette er f.eks vært en sak hvor vergen vil at jeg som forårsaker alle problemene for denne i all den tid jeg forstår hvorfor han er oppnevnt og dette gjaldt min tantes gjesterom hvilke jeg gjennom hele livet har hatt disponibelt…

FORTSETTELSE KOMMER….